Daži ieteikumi kā veidot kategoriju nosukumu.
Cenšamies veikala kategorijās neizgudrot 'jaunu riteni' un izmantot pēc iespējas seklākus direktoriju posmus.
Piemēram, Jūsu veikals tirgo sadzīves tehniku, tad katrai preču kategorijai vajadzētu izskatīties šādi: "Sadzīvess tehnika > Veļas mašīnas", "Sadzīvess tehnika > Kafijas automāti", "Sadzīvess tehnika > ledusskapji".
Tas būtu īsi un saprotamu, un, manuprāt - pareizi.
Nevajadzētu aizrauties ar liekvārdību, piemēram, šīs pašas preču kategorijas var apkraut ar vecākdirektorijām - "Elektronika > Tehnika > Lielā tehnika > Sadzīvess tehnika > Veļas mašīnas" Šķiet - pirmkārt, Jūsu preces tiks paslēptas veikalā ļoti, ļoti dziļi, kur adrese būs apmēram - .../elektronika/tehnika/liela_tehnika/sadzives-tehnika/velas_masinas/... utt. Tātad vesela strīpa nevajadzīgu posmu un pat tad, ja jūsu produkti būs ievietoti pēc identifikātora un pieejami ar adres, piemēram, veikals.lv/prece?id=123..., tad kategorijas Jūsu labā nestrādās, jums nebūs saiknes ar, pirmkārt, pārējām precēm šajā kategorijā, otrkārt, nebūs saiknes ar vecākdirektorijām, kuras veiksmīgi varētu izmantot jūsu veikala apmeklētāji.
Nevajadzētu kategorijām klāt likt dažādus liekos vārdus - ar it kā domu iestrādāt SEO..., piemēram, Sadzīvess tehnika > Veļas mašīnas > Elektronika. Manuprāt, šādi veidotās kategorijās ir daudz mīnusu. Piemēram, cilvēki, kass meklēs veļas mašīnu, šķiet, nekad neizmantos atslēgas vārdu 'elektronika' bet meklējot tieši 'veļas mašīna' kategorijas ar +elektronika parādīsies zemu meklēšanas rezultātos, jo protams, trūks vārda elektronika. Īsti domu gājiens nav saprotams - tomēr daži veikali aktīvi šādu liekvārdību izmanto...
Noslēgums
Principā dažos vārdos sakot varētu teikt - veidojiet kategoriju nosaukumus un direktoriju posmus, lai poteciālie pircēji vai vienkārši jūsu veikala apmeklētāji varētu atrast preču kategorijas dažu sekunžu laikā, lai tiem nebūtu jāveic milzu labirints iekš Jūsu veikala kategoriju-kategorijām un apakškategorijām! Šis izklausās vienkārši, bet ir diezgan sarežģīti realizēt, īpaši, ja veikalos ir ļoti daudz dažādu preču. Šādā gadījumā vajadzētu saākuma posmā jau plānot kategorijas.
Šim rakstam ir informatīvs saturs.
Ar cieņu, cikmaksa.lv administrators.
21.05.2023
Vēlies meklēt vairāk? Pārlūko Jaunumi .